სსიპ ქ. თბილისის
N11 სკოლა
საგანი: მათემატიკა
კლასი: 10
მასწავლებელი: სოფიო ავსაჯანიშვილი
თემატური
გეგმა
შესასწავლი
თემა
|
ფუნქცია
|
შესასწავლი მასალა
|
ფუნქციის თვისებები,ლუწი და კენტი ფუნქცია,ფუნქციის ზრდადობა და კლებადობა,ფუნქციის ნულები და ნიშანმუდმივობის შუალედები,კვადრატული ფუნქციის უმცირესი და უდიდესი მნიშვნელობა,უბან-უბან წრფივი ფუნქცია, y=k/x ფუნქცია,ფუნქციის გრაფიკის ზოგიერთი გარდაქმნა.
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
X.6. მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციის თვისებების კვლევა და მათი თვისებების გამოყენება სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების შესასწავლად.
|
საკვანძო კითხვები
|
როგორ ფუნქციას ჰქვია
ლუწი და კენტი?
როგორ ამოვიცნოთ გრაფიკების
მიხედვით ლუწი და
კენტი ფუნქციები?
რა არის ფუნქციის
ნულები?
რა არის ნიშანმუდმივობის
შუალედები?
როგორია წრფივი ფუნქცია
და როგორ ავაგოთ
მისი გრაფიკი?
დაადგინეთ ფუნქციის უდიდესი
და უმცირესი მნიშვნელობები
(პარაბოლების მიხედვით);
როგორ ავაგოთ უბან-უბან
წრფივი ფუნქციის გრაფიკი?
როგორ არის დამოკიდებული
y=k/x k-ას ნიშანზე?
როგორ მივიღოთ y=f(x) ფუნქციის
გრაფიკისაგან y=f(|x|) და
y=|f(x)| ?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
ლუწი და კენტი ფუნქციების ამოცნობა გრაფიკების მიხედვით; კვადრატული ფუნქვიის უდიდესი და უმცირესი მნიშვნელობები; ფუნქციათა გარდაქმნები;
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
აყალიბებს ფუნქციათა თვისებებს
პოულობს ნულებსა და
ნიშანმუდმივობის შუალედებს
აგებს წრფივ,კვადრატულ
და y=k/x ფუნქციათა გრაფიკებს
აგებს გარდაქმნებით ფუნქციათა
გარაფიკებს
არის ჩართული საგაკვეთილო
პროცესში
თანამშრომლობს მეგობრებთან
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
პრეზენტაცია
პრაქტ6იკული სამუშაო
ჯგუფური
მუშაობა
დამოუკიდებელი 5- 10 წუთიანი
ქვიზები
შემაჯამებელი
სამუშაო
|
კომპლექსური დავალებები
|
ფუნქციათა დეტალური გამოკვლევა,
დასკვნების გამოტანა და
გრაფიკების აგება.
|
შესასწავლი
თემა
|
გეომეტრიული გარადაქმნები
|
შესასწავლი მასალა
|
ღერძული სიმეტრია,პარალელური
გადატანა, ცენტრული სიმეტრია,
მსგავსების გარდაქმნა, ჰომოთეტია.
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
X.9.მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიულ ფიგურათა წარმოდგენისა და დებულებათა ფორმულირების ხერხების გამოყენება
X.10.მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული დებულებების დასაბუთება.
X.11.მოსწავლეს შეუძლია ობიექტთა ზომებისა და ობიექტთა შორის მანძილების მოძებნა.
X.12.მოსწავლეს შეუძლია სიბრტყეზე გეომეტრიული გარდაქმნების კვლევა და მათი გამოყენება გეომეტრიული ამოცანების ამოხსნისას
|
საკვანძო კითხვები
|
როგორ ტრანსფორმირდება მოძრაობისას
ფიგურა?
რა არის k წრფის
მიმართ ღერძული სიმეტრია?
რა არის პარალელური
გადატანა და რა
ხდება ამ დროს?
არის თუ არა
ცენტრული სიმეტრიის შებრუნებული
გარდაქმნა ისევ ცენტრული
სიმეტრია?
რა არის a კუთხით
მობრუნება?
არის თუ არა
მობრუნება მოძრაობა?
როგრო გესმით გარდაქმნათა
კომპოზიცია?
რა არის მსგავსება?
არის თუ არა
ჰომოთეტია მსგავსების გარდაქმნა
და რატომ
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
სიბრტყის ფიგურების გეომერტიული
გარდაქმნების გამოყენება
ამოცანების ამოხსნისას.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
მოსწავლე მსჯელობს გეომეტრიულ
გარდაქმნებზე
იყენებს გარდაქმნებს ამოცანების
ამოხსნისას.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
აკეთებს გარდაქმნათა დემოსტრირებას;
პოულობს
სიმეტრიულ ფიგურებს;
ახდენს
ფიგურის პარალელურ გადატანას;
პოულობს წერტილისა და
ფიგურის სიმეტრიულს ცენტრის
მიმართ;
იყენებს ამოცანებში მობრუნებას
a კუთხით.
|
კომპლექსური დავალებები
|
რამდენიმე გეომეტრიული გარდაქმნებით და გრადაქმნათა კომპოზიციებით ამოცანების ამოხსანა
|
შესასწავლი თემა
|
კვადრატული უტოლობა. ორუცნობიან განტოლებათა
სისტემის ამოხსნა
|
შესასწავლი მასალა
|
კვადრატული უტოლობის ამოხსნა. ორუცნობიან
განტოლებათა სისტემის ამოხსნა
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
X.7.მოსწავლეს შეუძლია განტოლებათა და უტოლობათა სისტემების გამოყენება პრობლემების გადაჭრისას.
X.8.მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული მათემატიკის ელემენტების გამოყენება პრობლემის გადაჭრისას.
|
საკვანძო კითხვები
|
რა სახისაა კვადრატული
უტოლობები ?
რა არის საკმარისი
კვადრატული უტოლობის
ამოსახსნელად ?
დისკრიმინანტის ნიშანი როგორ მოქმედებს ამონახსნზე
?
რა ტიპის სავარჯიშოებში
გვხვდება უტოლობების
ამოხსნები?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
უტოლობების გრაფიკული ამოხსნა
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
მსჯელობს უტოლობის ამოხსნისთვის საკმარის პირობებზე
აკეთებს გრაფიკის მონახაზს ,პასუხის
ჩანაწერს
ხსნის სისტემაში შემავალ განტოლებებს და აკეთებს პასუხის სწორ ფორმულირებას.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ჯგუფური სამუშაო
დამოუკიდებელი
კვლევა
შემაჯამებელი სამუშაო
|
კომპლექსური დავალებები
|
განსაზღვრის არეების დადგენა. უტოლობებისა და განტოლებათა სისტემების ამოხსნა.
|
შესასწავლი
თემა
|
სინუსებისა და
კოსინუსების
თეორემები
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო, ელ.რესურსი
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლემ უნდა იცოდეს:
სინუსებისა და
კოსინუსების
თეორემები
და
მათი
შდეგები;
სამკუთხედის ამოხსნა მოცემული სიდიდეების მიხედვით;
გვერდების მიხედვით სამკუთხედის ტიპის დადგენა.
|
საკვანძო კითხვები
|
ჩამოაყალიბე და
დაამტკიცე
სინუსების
თეორემა;
ჩამოაყალიბე და
დაამტკიცე
კოსინუსების
თეორემა;
ჩამოაყალიბე და
დაამტკიცე
კოსინუსებისა
და
სინუსები
თეორემის
შედეგები;
ჩამოაყალიბე სამკუთხედის გვერდებსა და
კუთხეებს
შორის
დამოკიდებულების
წესი.
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
უნდა გვქონდეს გაცნობიერებული , რომ
კოსინუსებისა
და
სინუსები
თეორემების
საშუალებით
შესაძლებელია
სამკუთხედის
ამოხსნა.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
კითხვების დასმა,დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმსაზღვრელი შეფასება, შეფასების რუბრიკა
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკული დავალებები. პროგრამა
GeoGebra - ს გამოყენება.
|
შესასწავლი
თემა
|
ტრიგონომეტრიული ფუნქციები
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო, ელ.რესურსი
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
რადიანული
ზომით
რკალის
სიგრძის
, სექტორის
ფართობის
გამოთვლა;
რადიანული
ზომიდან
გრადუსული
ზომის
დადგენა
და
პირიქით;
ნებისმიერი
რიცხვითი
არგუმენტისათვის
სინუსის
, კოსინუსის
, ტანგენსის
განსაზღვრა;
სინუსის
, კოსინუსის
, ტანგენსის
მნიშვნელობების
დადგენა
არგუმენტის
სხვადასხვა
მნიშვნელობისათვის;
|
საკვანძო კითხვები
|
როგორ
განიმარტება
კუთხის
რადიანული
ზომა?
ერთეულოვანი
წრეწირის
აბსცისაა
თუ
ორდინატთა
რიცხვითი
არგუმენტის
სინუსი?
რა
არის
y=cosx ფუნქციის
განსაზღვრის
არე?
რა
არის
y=sinx ფუნქციის
მნიშვნელობათა
არე?
რა
არის
y=tgx ფუნქციის
განსაზღვრის
არე?
შეიძლება
თუ
არა
არგუმენტის
რაიმე
მნიშვნელობისათვის
სინუსი
2-ის
ტოლი
იყოს?
შეიძლება
თუ
არა
არგუმენტის
რაიმე
მნიშვნელობისათვის
ტანგენსის
მნიშვნელობა
1 -ზე
მეტი
იყოს?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
კარგად
უნდა
გვქონდეს
გააზრებული
ტრიგონომეტრიულ
ფუნქციათა
განსაზღვრისა
და
მნიშვნელობათა
სიმრავლეები.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
კითხვების
დასმა,დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმსაზღვრელი
შეფასება,
შეფასების
რუბრიკა
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკული დავალებები. პროგრამა GeoGebra - ს გამოყენება.
|
შესასწავლი
თემა
|
რაციონალურმაჩვენებლიანი ხარისხი
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო, ელ.რესურსი
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლემ
უნდა
იცოდეს:
რაციონალურმაჩვენებლიანი
ხარისხის
განმარტება
და
მისი
თვისებები;
რაციონალურმაჩვენებლიანი
ხარისხის
შემცველი
გამოსახულების
გარდაქმნები.
|
საკვანძო კითხვები
|
როგორ
განიმარტება
რაციონალურმაჩვენებლიანი
ხარისხი?
რა
თვისებები
აქვს
რაციონალურმაჩვენებლიანი
ხარისხის
მქონე
გამოსახულებას?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
ერთმანეთისაგან
უნდა
ვარჩევდეთ
ნატურალურ
მაჩვენებლიან
, მთელმაჩვენებლიან
და
რაციონალურმაჩვენებლიან
ხარისხებს.
შეგვეძლოს
მათი
გამოყენება
გამოსახულებების
გარდაქმნისას.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
კითხვების
დასმა,დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება
|
No comments:
Post a Comment